A Turizmus–Vendéglátás szakos másodéves hallgatók Termék-Technológia órán próbálhatták ki először az új helyszínt, méghozzá nem is akármivel: Nápolyi Pizzát készítettünk!
2025. október 15-én a hagyományainkhoz méltó módon ünnepeltük meg a miskolci gazdászképzés 38., valamint a Gazdaságtudományi Kar alapításának 35. évfordulóját a Miskolci Egyetem újonnan átadott étterem- és rendezvényközpontjában.
Jóllét értelmezése az ősi magyar spirituális hagyományokon alapuló világnézet, a Yotengrit tükrében címmel jelent meg publikációja Juhász Annamária kollégánknak.
Az egykori miskolci Shannon Pub tulajdonosa látogatott el hozzánk. Az óra során a hallgatók betekintést kaptak a Shannon Pub működtetésének izgalmas történetébe, hogyan születik meg egy vendéglátóhely víziója, és hogyan válik valódi, élő márkává a mindennapokban. Az előadásból kiderült a 7 Fátyol jelentése is és hogy a vendéglátás nemcsak üzlet, hanem szenvedély, élmény és közösségteremtés.
A 35 éves Gazdaságtudományi Kar tiszteletére tartott szakmai rendezvény előtt közösen, "hivatalosan" is felavattuk a szimbólumunk, az éppen ez évben 700 éves aranyforint installációját, "szelfipontunkat" az egyetemi campuson.
Az elmúlt hetekben gyógynövényeket, fűszereket és paprikát szárítottak; házi almaecetet, Kombucha és Vízikefir italokat készítettek; fermentálással kísérleteztek.
2025. október 8-án szakmai kihelyezett órákon jártunk a 3. éves BA és 2. éves Fsz turizmus-vendéglátás szakos hallgatóinkkal. A Szállodamenedzsment tárgy keretében a tarcali Andrássy Kúria Hotel***** és a tokaji Minaro Hotel***** látott vendégül bennünket.
2025. szeptember 29-én Dr. Bihariné Kalászdi Beáta, a Marketing és Turizmus intézet PhD hallgatója (témavezetője: Prof. Dr. Piskóti István) sikeresen, cum laude minősítéssel megvédte " A fogyatékossággal élők társadalmi inklúziójának vizsgálata a társadalmi marketing aspektusából" című értekezését.
2025. szeptember 24-én Hajdu Gergő a Marketing és Turizmus intézet PhD hallgatója (témavezetője: Prof. Dr. Nagy Szabolcs) sikeresen, summa cum laude minősítéssel megvédte "A tartalommarketing márkahűségre gyakorolt hatásának vizsgálata" című értekezését.
A Miskolci Egyetem vezető testülete kitüntetésátadó ünnepi szenátusülésen köszönte meg a 2024/25-ös tanévben állami kitüntetést, tudományos, szakmai vagy közéleti díjat elnyert egyetemi oktatók, kutatók és diákok munkáját.
Szeptember 26-án a Marketing és Turizmus Intézet is részt vett a Kutatók Éjszakáján. Fűszerfelismeréssel, Színek hatásáról, valamint a filmekben használt marketing eszközökről szóló játékok arattak nagy sikert.
Első Vendéglátó termék és technológia óránkon a Turizmus–Vendéglátás szakos hallgatókkal rögtön belevágtunk az izgalmakba: Kombuchát és Vízikefirt készítettünk!
A Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Turizmus Intézete és a Magyar Tudományos Akadémia Miskolci Területi Bizottság Közgazdaságtudományi Szakbizottság Marketing Munkabizottsága évente megjelenő tanulmánykötetet indított 2024-ben TURIZMUSKALEIDOSZKÓP címmel, melyben az intézet turizmussal, vendéglátással kapcsolatos kutatási eredményeit, projektjeit, az általa szervezett konferenciákon, rendezvényeken elhangzott témákhoz kapcsolódó tanulmányokat jelenteti meg.
A 2025/26. tanév 1. félévében ismét megrendezésre kerül a TDK Konferencia a Gazdaságtudományi Karon. Bővebb információ és jelentkezés: https://gtktdk.uni-miskolc.hu/tdk_2025_osz
"A hazai marketing szakma és annak oktatása érdekében végzett több évtizedes áldozatos munkája elismeréséül, amely során a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézetének alapítójaként és vezetőjeként, valamint több vállalkozás, kutató- és tanácsadó szervezet irányítójaként maradandót alkotott. Továbbá városmarketing-szakértőként kiemelkedő szakmai tevékenységet folytatott, nevéhez fűződik a Városmarketing Gyémántdíj megalapítása is. Munkájával és tanácsaival jelentősen hozzájárult a marketingoktatás fejlődéséhez és a marketingtudomány gyakolati hasznosulásához, miközben tapasztalt, együttműködő személyiségével a szakma szereplőit is összefogta."
A Marketing Summit Budapest az egyik legjelentősebb B2B és üzleti találkozó minden évben, amely platformot biztosít a marketing, kommunikáció és üzleti élet vezetői és szakemberei számára. A konferencia felkészíti a résztvevőket a marketing-, a kommunikációs és az üzleti kihívások eredményes megválaszolására és a legújabb technológiai megoldások sikeres alkalmazására. A különleges rendezvénynek 2025-ben a MÜPA impozáns környezete adott otthont.