Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Business marketing szakközgazdász

Képzési terület: gazdaságtudományok
Képzési ág: üzleti 
Képzés időtartama: 2 félév 
A szakképzettség oklevélben történő megjelölése: Gasztronómiai szakközgazdász
 
Szakfelelős: Prof. Dr. Piskóti István egyetemi tanár, intézetigazgató | E-mail: istvan.piskoti@uni-miskolc.hu | Tel.: +36 46 565 111 / 22 82, +36 46 565-197 | Épület, iroda: A2/109. 
 
Szakkal kapcsolatos kérdések, szakreferens: Dr. Papp Adrienn egyetemi docens | E-mail: adrienn.papp1@uni-miskolc.hu | Tel.: +36 46 565 111 / 13 84 | Épület, iroda: A2/101.
 
A képzés célja:
A képzés célja olyan szakemberek képzése, akik szervezetközi, üzleti, elsősorban az ún. business-to-business (B2B) piacokon működő vállalkozásokban végeznek marketingtevékenységet. Megszerzett elméleti és gyakorlati ismereteik birtokában képesek businessmarketing stratégia kialakítására, a businessmarketing tevékenységeinek menedzselésére, különböző szakmai programok irányítására, a businessmarketing eszközei szükséges tartalmának meghatározására, feladatok végrehajtásának irányítására, koordinálására, kapcsolattartásra belső és külső stakeholderekkel.
 
A képzésben elsajátítandó kompetenciák:
A business marketing szakközgazdász tudása:
  • T1. Ismeri a marketing szakterület általános és üzleti-piaci specifikus jellemzőit, határait, legfontosabb fejlődési irányait, elméleteit és az ezeket felépítő terminológiát.
  • T2. Ismeri a business-to-business marketing folyamatait, szervezeti megvalósításának megoldásait, a szakterület kapcsolódását a vállalkozások értékteremtési folyamataihoz, funkcióihoz, szervezeti egységeihez. 
  • T3. Ismeri a marketingstratégia különböző elméleti megközelítéseit, a business marketing szakterületek sajátos tervezésének, mérésének és elemzésének módszereit. 
  • T4. Ismeri a marketing helyét, szerepet az innovációs folyamatok, az innovációs versenyelőnyök építésében és realizálásában, 
  • T5. Ismeri a vállalkozások beszerzési, értékesítési folyamatait, az ahhoz kapcsolódó logisztikai megoldásokat.
  • T6. Ismeri a business marketing különböző módszertani iskoláit, a kapcsolati marketing megközelítést, az IMP módszertanát.
  • T7. Ismeri az ügyfélorientáltság, elégedettség és ügyfélérték mérésének, növelésének, menedzselésének módszereit, 
  • T8. Ismeri a belső és külső marketingkommunikáció, a hírnév, imázs és márkaépítés – ezen belül kiemelten az employer branding – módszereit, technikát, a társadalmilag felelős vállalati tevékenység (CSR) marketing-támogatásának mdszereit, 
  • T9. Ismeri a marketing és alkalmazásainak digitális, online megoldásait, eszközrendszerét
  • T10. Jól ismeri marketing szakterülete szókincsét és az írott és beszélt nyelvi kommunikáció sajátosságait, legfontosabb formáit, módszereit, és technikáit.
 
képességei:
  • K1. Önálló új következtetéseket, eredeti gondolatokat és megoldási módokat fogalmaz meg, képes az igényes elemzési, modellezési módszerek alkalmazására, komplex problémák megoldására irányuló stratégiák kialakítására, döntések meghozatalára, a változó hazai és nemzetközi környezetben, illetve szervezeti kultúrában is.
  • K2. Képes elvégezni a marketing szakterülete ismeretrendszerét alkotó különböző elképzelések részletes analízisét, és az átfogó és speciális összefüggéseket szintetizálva megfogalmazni.
  • K3.A különböző marketing folyamatokban, projektekben, csoportos feladatmegoldásokban vesz részt, vezetőként a tevékenységet tervezi, irányítja, szervezi, koordinálja, értékeli.
  • K4. Képes vezetői testületek számára önálló elemzések és előterjesztések készítésére.
  • K5.Képes üzleti megbeszélések, tárgyalások vezetésére, sikeres üzletkötések támogatására.
 
attitűdje:
  • A1. Kulturált, etikus és tárgyilagos értelmiségi hozzáállás jellemzi a személyekhez, illetve a társadalmi problémákhoz való viszonyulása során, munkájában figyel a szélesebb körű társadalmi, ágazati, regionális, nemzeti és európai értékre (ideértve a társadalmi, szociális és ökológiai, fenntarthatósági szempontokat is).
  • A2. Törekszik tudásának és munkakapcsolatainak fejlesztésére, erre munkatársait és beosztottait is ösztönzi, segíti, támogatja.
  • A3. Vállalja azokat az átfogó és speciális viszonyokat, azt a szakmai identitást, amelyek marketing szakterülete sajátos karakterét, személyes és közösségi szerepét alkotják.
  • A4. Hitelesen közvetíti szakmája összefoglaló és részletezett problémaköreit.
  • A5. Új, komplex megközelítést kívánó, stratégiai döntési helyzetekben, illetve nem várt élethelyzetekben is törekszik a jogszabályok és etikai normák teljes körű figyelembevételével dönteni.
  • A6. Kezdeményező szerepet vállal szakmájának a közösség szolgálatába állítására. Fejlett marketing szakmai identitással, hivatástudattal rendelkezik, amelyet a szakmai és szélesebb társadalmi közösség felé is vállal.
 
autonómiája és felelőssége:
  • AF1. Szervezetpolitikai, stratégiai, irányítási szempontból jelentős területeken is önállóan választja ki és alkalmazza a releváns problémamegoldási módszereket, önállóan lát el gazdasági elemző, döntés előkészítő, tanácsadói feladatokat.
  • AF2. Felelősséget vállal saját munkájáért, az általa irányított szervezetért, vállalkozásáért, az alkalmazottakért. 
  • AF3. Kialakított marketing szakmai véleményét előre ismert döntési helyzetekben önállóan képviseli. Új, komplex döntési helyzetekben is felelősséget vállal azok környezeti és társadalmi hatásaiért.
 
A képzés részletei:
  • A képzés megnevezése: Business marketing szakközgazdász szakirányú továbbképzési szak
  • A képzés besorolása: gazdaságtudományok képzési terület 
  • Megszerezhető szakképzettség: Business marketing szakközgazdász
  • A képzés helye: székhely (Miskolc) vagy Budapest
  • A képzés nyelve: magyar
  • A képzés munkarendje: levelező
  • Képzési idő: 2 félév
  • Oklevelet kiállító intézmény: Miskolci Egyetem
 
A felvétel feltételei:
  • Gazdaságtudományi képzési területen szerzett BSC (korábbi képzési rendszerben főiskolai) végzettség
  • Amennyiben a résztvevő előképzettsége bármely képzési területen szerzett BSC (korábbi képzési rendszerben főiskolai) végzettség, akkor a megszerezhető szakképzettség oklevélben szereplő megnevezése: Business marketing specialista 
 
Összegyűjtendő kreditek száma: 60 kredit 
 
A tananyag részletei:
Az elméleti és gyakorlati képzés aránya: 70 – 30 %
Alapozó ismeretek: 12-18 kredit
vállalatok működése, gazdálkodása, értékteremtő folyamatok és menedzsmentje, világgazdaságtan, nemzetközi piaci folyamatok ismerete, szervezeti magatartás és vezetés
Szakmai ismeretek: kredit 28-32 kredit
szervezeti piacok sajátosságai, business marketing (B2B) tervezése és folyamatai, ügyfélkapcsolatok menedzselése, fogyasztó piaci magatartás elemzése, trendjei, hatásai, marketingmérések és kontrolling, marketingtervezés, értékesítés menedzsmentje, marketinglogisztikai ismeretek, integrált marketingkommunikáció, márkaépítés, employer branding, innovációk marketingtámogatása, digitális marketingmegoldások, beszerzési döntések és folyamatok
Kiegészítő szakismeretek: 7-10 kredit
nemzetközi kereskedelem technikája, üzleti tárgyalások technikája, protokoll
Szakdolgozat kreditértéke: 10 kredit
 
Szakmai gyakorlat:
Nincs
 
Idegennyelvi követelmények:
Nincs