Városmarketing szakközgazdász/specialista
Képzési terület: gazdaságtudományok
Képzési ág: üzleti
Képzés időtartama: 2 félév
A szakképzettség oklevélben történő megjelölése: városmarketing szakközgazdász/specialista
Szakfelelős: Prof. Dr. Piskóti István egyetemi tanár | E-mail: istvan.piskoti@uni-miskolc.hu | Tel.: +36 46 565 111 / 22 82, +36 46 565-197 | Épület, iroda: A2/109.
Szakkal kapcsolatos kérdések, szakreferens: Dr. Marien Anita egyetemi docens | E-mail: anita.marien@uni-miskolc.hu | Tel.: +36 46 565 111 / 16 92 | Épület, iroda: A2/107.
A képzés célja:
A képzés célja olyan szakemberek képzése, akik társadalmi, non-business, non-profit és kiemelten a területi (település, városi, megyei, országos) szervezetekben végeznek marketingtevékenységet. A végzett hallgatók megszerzett elméleti és gyakorlati ismereteik birtokában képesek területi marketingstratégia kialakítására, a területi marketing és különböző alkalmazási funkcionális, szakmai marketingterületek tevékenységeinek menedzselésére, különböző szakmai programok irányítására,
a területi marketing eszközei szükséges tartalmának meghatározására, feladatok végrehajtásának koordinálására, kapcsolattartásra belső és külső stakeholderekkel.
A képzésben elsajátítandó kompetenciák:
A városmarketing szakközgazdász
Tudása:
– ismeri a marketing-szakterület általános és specifikus jellemzőit, határait, legfontosabb fejlődési irányait, szakterületeinek kapcsolódását rokon szakterületekhez;
– részletekbe menően ismeri a területi/városmarketing-szakterület összefüggéseit, elméleteit és az ezeket felépítő terminológiát;
– ismeri a marketing ezen szakterületének sajátos elemzési, kutatási (ismeretszerzési és problémamegoldási) módszereit, absztrakciós technikáit, az elvi kérdések gyakorlati vonatkozásainak kidolgozási módjait, a területmarketing tervezésének, mérésének és elemzésének módszereit;
– ismeri a marketingstratégia elméleteit, elemzési módszereit, valamint további területmarketing-részterületek (például turizmus, kultúra stb.) elméleti alapjait és elemzési módszereit;
– ismeri a marketing helyét, szerepét a társadalmi innovációs folyamatok,
az innovációs versenyelőnyök építésében és realizálásában;
– ismeri a marketing és alkalmazásainak digitális, online megoldásait, eszközrendszerét;
– ismeri a közszféra működésének, menedzsmentjének meghatározó folyamatait;
– el tud igazodni a területi tervezés, rendezés, fejlesztés folyamataiban, ismeri
a marketing helyét, szerepét azokban;
– ismeri a városmarketing mint a területi versenyképesség növelésének eszközrendszerét, funkcionális területeit;
– ismeri a marketingkommunikáció, az imázs és márkaépítés területmarketinges sajátosságait.
– jól ismeri a marketing és speciális szakterülete szókincsét, az írott és beszélt nyelvi kommunikáció sajátosságait, legfontosabb formáit, módszereit és technikáit anyanyelvén és egy idegen nyelven.
Képességei:
– önálló új következtetéseket, eredeti gondolatokat és megoldási módokat fogalmaz meg, képes az igényes elemzési, modellezési módszerek alkalmazására, komplex problémák megoldására irányuló stratégiák kialakítására, döntések meghozatalára, a változó hazai és nemzetközi környezetben, illetve szervezeti kultúrában is;
– képes elvégezni, az átfogó és speciális összefüggéseket szintetizálva megfogalmazni a marketing-szakterülete ismeretrendszerét alkotó különböző elképzelések részletes analízisét;
– különböző marketingfolyamatokban, projektekben, csoportos feladatmegoldásokban vesz részt, vezetőként a tevékenységet tervezi, irányítja, szervezi, koordinálja, értékeli;
– képes vezetői testületek számára önálló elemzések és előterjesztések készítésére.
– képes szakmai megbeszélések, tárgyalások vezetésére, sikeres megállapodások támogatására;
– saját elemzésen alapuló egyéni álláspontot alakít ki, és azt vitában is megvédi, képes komplex problémák megoldására irányuló stratégiák kialakítására, a megoldás megtervezésére, döntések meghozatalára.
Attitűdje:
– kulturált, etikus és tárgyilagos értelmiségi hozzáállás jellemzi a személyekhez, illetve a társadalmi problémákhoz való viszonyulása során, munkájában figyel
a szélesebb körű társadalmi, ágazati, regionális, nemzeti és európai értékre (ideértve a társadalmi, szociális és ökológiai, fenntarthatósági szempontokat is);
– törekszik tudásának és munkakapcsolatainak fejlesztésére, erre munkatársait és beosztottjait is ösztönzi, segíti, támogatja;
– vállalja azokat az átfogó és speciális viszonyokat, azt a szakmai identitást, amelyek marketing-szakterülete sajátos karakterét, személyes és közösségi szerepét alkotják;
– hitelesen közvetíti szakmája összefoglaló és részletezett problémaköreit;
– új, komplex megközelítést kívánó, stratégiai döntési helyzetekben, illetve nem várt élethelyzetekben is törekszik a jogszabályok és etikai normák teljes körű figyelembevételével dönteni;
– kezdeményező szerepet vállal szakmájának a közösség szolgálatába állítására, fejlett marketingszakmai identitással, hivatástudattal rendelkezik, amelyet
a szakmai és szélesebb társadalmi közösség felé is vállal.
Autonómiája és felelőssége:
– kulturált, etikus és tárgyilagos értelmiségi hozzáállás jellemzi a személyekhez, illetve a társadalmi problémákhoz való viszonyulása során, munkájában figyel
a szélesebb körű társadalmi, ágazati, regionális, nemzeti és európai értékre (ide értve a társadalmi, szociális és ökológiai fenntarthatósági szempontokat is);
– törekszik tudásának és munkakapcsolatainak fejlesztésére, erre munkatársait és beosztottjait is ösztönzi, segíti, támogatja;
– vállalja azokat az átfogó és speciális viszonyokat, azt a szakmai identitást, amelyek marketing-szakterülete sajátos karakterét, személyes és közösségi szerepét alkotják;
– hitelesen közvetíti szakmája összefoglaló és részletezett problémaköreit;
– új, komplex megközelítést kívánó, stratégiai döntési helyzetekben, illetve nem várt élethelyzetekben is törekszik a jogszabályok és etikai normák teljeskörű figyelembevételével dönteni.
A képzés részletei:
• A képzés megnevezése: Városmarketing szakközgazdász szakirányú továbbképzési szak
• A képzés besorolása: gazdaságtudományok képzési terület
• Megszerezhető szakképzettség: Városmarketing szakközgazdász/specialista
• A képzés helye: székhely (Miskolc) vagy Budapest
• A képzés nyelve: magyar
• A képzés munkarendje: levelező
• Képzési idő: 2 félév
• Oklevelet kiállító intézmény: Miskolci Egyetem
A felvétel feltételei:
• Gazdaságtudományi képzési területen szerzett BSC (korábbi képzési rendszerben főiskolai) végzettség
• Amennyiben a résztvevő előképzettsége bármely képzési területen szerzett BSC (korábbi képzési rendszerben főiskolai) végzettség és megfelel az egészségügyi alkalmassági követelményeknek is, akkor a megszerezhető szakképzettség oklevélben szereplő megnevezése: Városmarketing specialista
Összegyűjtendő kreditek száma: 60 kredit
A tananyag részletei:
Az elméleti és gyakorlati képzés aránya: 40 – 60 %
Alapozó ismeretek: 17-20 kredit
Önkormányzati gazdálkodási ismeretek; a közszféra menedzselésének ismeretei; területfejlesztési ismeretek; marketingismeretek; társadalmi, nonprofit marketingsajátosságok.
Szakmai ismeretek: 32-35 kredit
A fogyasztói magatartás- és piacelemzés módszerei, marketingmérések; a marketingkutatás módszerei és alkalmazása; marketingtervezés, a marketingstratégia kialakítása és realizálása; értékesítési ismeretek; az integrált marketingkommunikáció módszere és technikái; területi marketing; marketingorientált kínálatfejlesztés, helyi identitás kialakítása; területek imázsépítése, márkázása; a turizmus rendszere, turisztikai desztinációk és vállalkozások menedzsmentje; kulturális szervezetek működése és marketingje; a digitalizáció és hatásai a városok működésére, digitális marketing és eszközei.
Kiegészítő szakmai ismeretek: 7-10 kredit
Rendezvényszervezés, közszolgálati marketing.
Szakdolgozat kreditértéke: 10 kredit
Szakmai gyakorlat:
Nincs
Idegennyelvi követelmények:
Nincs